ברוך הבא!

פרויקט InfoFridge הוא חלק מהמעבדה לחדשנות במדיה(miLAB) בבי"ס סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. המעבדה מתמקדת בתחום המדיה הדיגיטאלית והאינטראקטיבית, ומנתחת את המניעים של צרכני מדיה להשתתפות ומעורבות בחוויות מדיה חוצות פלטפורמות.
הפרויקט נוצר בתחילת השנה וחולקנו לקבוצות - שני סטודנטים חכמים ממדעי המחשב (אסף ואודי) ושתי סטודנטיות נאות מראה מתקשורת (תמר ולירי). ישבנו במשך שעות על העוגות של תמר וחשבנו מה אנחנו צריכים בחיים שעדיין לא קיים. אחרי שפסלנו עשרות רעיונות הגענו למסקנה שאנחנו לא באמת יודעים מה אנחנו אוכלים – זה אחרי שהתחלנו לחשוד בתמר שמכניסה לנו רכיבים סודיים לעוגות הגורמות להשמנת יתר. התחלנו להחליף חוויות אישיות מעולם המזון והדיאטות והגענו למסקנה שרוב האנשים לא יודעים איזה רכיבים תזונתיים מסתתרים בקופסאות החומוס או בבקבוק מיץ אפרסק שהם שותים מהמקרר. תמר סיפרה על אביה שלא מצליח לראות מה כתוב באותיות הקטנות המסתתרות על מעדני ה"צבר" ולכן לא יודע מה בריא לו ומה לא. לירי סיפרה על ידיד שלה שסובל מסוכר גבוה ואף פעם לא יודע איזה מעדנים מותר או אסור לו לנגוע. ואודי סיפר שאין לו מושג מה משמין ומה לא, בעודו מנשנש גבינה צהובה 27 אחוז מהמקרר.
לכן החלטנו לייצר מקרר אינטראקטיבי שידריך את המשתמש מה לאכול לפי המגבלות התזונתיות שלו בלי שישבור את הראש.
איך זה עובד? המקרר מזהה את המשתמש ומציג לו את המוצרים בעזרת תאורה לפי צרכיו האישיים. בתור פידבק החלטנו להשתמש באורות (קצת אייטיז אבל עושה את העבודה). בכל פעם שהמשתמש פותח את דלת המקרר הוא רואה על המדפים שלושה אורות: ירוק מסמל בריאות ואור אדום מסמל ההפך. אור כחול מסמל את מצב הביניים. כך המשתמש יכול לבחור את המוצר לפי האור המאיר אותו ולאכול נכון.
*ברצוננו להודות לתרומתו הנדיבה של יהודה אלסטר מ-  ג. י. א. ל  יבוא ושיווק מוצרי חשמל, שסיפק לנו את המקרר לצורך הפרוייקט.
אם גם אתם רוצים להסתכל בצורה אחרת על מקררים תקראו את הבלוג.
כרגע אנחנו עובדים במרץ לקראת התצוגה הסופית של המקרר. נשמח לשמוע תגובות והצעות!
בתאבון קבוצת InfoFridge

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה